Jak nauczyć się poprawnie oddychać?

    Czy wiesz, że oddychanie jest jedną z niewielu czynności, która jest zarówno automatyczna jak i świadomie sterowana? W odróżnieniu od na przykład pracy serca, czy nerek. I tę właśnie cechę wykorzystamy w nauce prawidłowego oddychania, czyli zaczniemy oddychać świadomie.

    W tym celu usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem. Zapewnij sobie chwilę spokoju. Zamknij oczy. Oddychaj przez nos. Obserwuj jak oddychasz. Czy oddychasz jak bogacz czy jak biedak? Długo i głęboko, czy krótko i płytko? Oddech to Twój niekończący się zasób i możesz z niego czerpać jak bogacz. To zasób bezcenny, choć nic za niego nie płacisz.

    A więc zwróć uwagę na to by Twój wdech stał się dłuższy i głębszy, by wraz z wdechem uniosła się klatka piersiowa. Wciągaj powietrze wąską strużką a nie gwałtownym haustem. Kolejny głęboki wdech i kolejny. Coraz dłuższy i głębszy.

    Kiedy masz poczucie, że Twój wdech wydłużył się i pogłębił, przenieś uwagę na wydech. Spraw, by Twój wydech był jeszcze dłuższy niż wdech. Obserwuj jak w czasie wydechu klatka piersiowa opada. Wypuszczaj powietrze wąską strużką tak, by starczyło Ci na dłużej.

    Kiedy również Twój wydech wydłuży się, skup uwagę na przemian na wdechu, kiedy nabierasz powietrza i na wydechu, kiedy je wydychasz. Połącz to w niekończącą się płynną falę. Wdech i wydech, wdeeeeech i wyyyyyydech.

    Niech Twój wdech trwa przynajmniej 4 sekundy a więc policz powoli do czterech, a wydech sześć sekund.

    Zapomnij o całym świecie, jest tylko wdech i wydech i wdeeeeeeeeeech i wyyyyyyyydech.

    Kontynuuj przez parę minut. Zacznij od 2-3 minut wydłużając kolejne sesje oddechowe do kilku a nawet do kilkunastu minut, tak jak czujesz. W każdej z nich jeszcze bardziej wydłużaj wdech, by osiągnąć optymalną dla Ciebie długość, przy której czujesz się komfortowo.

    Taki sposób oddychania zapewni Twoim tkankom wystarczającej ilości tlenu, a Ty w dodatku poczujesz wewnętrzny spokój i ukojenie.

    Zamień automatyczne oddychanie na wariant świadomy i rozkoszuj się swoim bogactwem.

    Więcej technik oddechowych możesz nauczyć się na zajęciach jogi. Możesz tam nauczyć się przykładowo oddechu, który rozgrzewa i takiego, który oziębia, dobrego latem. Jest też oddech przyspieszający spalanie, a więc odchudzający i taki, który daje absolutną jasność umysłu, a także taki, który da Ci energetycznego kopniaka. Wszystkiego tego uczymy się w ramach zajęć jogi.

     , , , , , , ,

    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

      5 sposobów na podniesienie energii

      ZA DARMO!

      Chcesz otrzymać poradnik?

      Imię:
      *
      Email:
      *
      Dwa dodać dwa:
      *
       

      Rytuały Tybetańskie – za darmo!

      Chcesz otrzymać poradnik PDF oraz NAGRANIA z zestawem 5 ćwiczeń, które poprawią twój wygląd i samopoczucie, zastąpią botoksy, lasery i inne kosztowne zabiegi, zwane eliksirem młodości, powodują spowolnienie zegara biologicznego?

      Wpisz adres email i sprawdź swoją pocztę.

      Potwierdzam

      Przeczytaj poprzedni wpis:
      Medytacja w ruchu

      Czy to możliwe? Czy to coś innego niż medytacja? (więcej…)

      Zamknij