Wiosenne zmęczenie

    Znalazłam ciekawy fragment wywiadu z doktor Czesławą Kamińską-Komańską, anestezjologiem i jednocześnie lekarzem medycyny naturalnej.
    “Utarło się już określenie: “zmęczenie wiosenne” za które lekarze winią niedobór witamin i minerałów spowodowany brakiem świeżych owoców i warzyw w czasie zimy,
    – Ja to oceniam inaczej. Większość osób, które jadają mięso, a także i wegetarianie, którzy jadają duże ilości nabiału, gdy przychodzi wiosna zaczynają zmieniać swój zwyczajowy jadłospis i zjadać duże ilości nowalijek. Na taką zmianę w odżywianiu organizm reaguje rozpoczęciem wiosennego procesu odtruwania się.
    W czasie tego procesu usuwane z tkanek toksyny uwalniają się do krwioobiegu. Aby proces przebiegał sprawnie i toksyny zostały wyrzucone, organizm musi dostarczyć wapnia i magnezu. Jeśli pierwiastki te nie są dostarczane w wystarczającej ilości z dietą, albo jeśli w diecie znajduje się także cukier lub nabiał, czyli “złodzieje” wapnia i magnezu, wówczas mogą wystąpić niedobory tych pierwiastków. Manifestuje się to właśnie zmęczeniem, ospałością. Są to jednak objawy związane z odtruwaniem się organizmu, a nie tak jak jest to obecnie interpretowane – “zmęczenie wiosenne”.

    – Wynika z tego, że wegetarianie czy weganie odżywiający się zdrowo nie powinni miewać wiosną takich objawów.
    – Oczywiście. Ja na przykład, pomimo swojego wieku i przebytych chorób, obecnie nie odczuwam żadnych tego typu objawów.
    Spotykam się natomiast z dość częstym narzekaniem na złe samopoczucie, właśnie na wiosnę, pacjentów jadających mięso. Samopoczucie obniża się, gdy zaczynają oni jadać więcej jarzyn. Jest to dla organizmu moment na odtruwanie się, na zrzucenie toksyn, które nagromadziły się w tkance tłuszczowej czy w kościach – w tkankach magazynowych organizmu. Toksyny te zaczynają uwalniać się i następuje samozatrucie organizmu. Niekiedy trudno jest wytłumaczyć pacjentom, że objawy, które ich spotykają, nie są efektem niedoboru białka z powodu jedzenia mniejszej ilości mięsa, ale że są to objawy zatrucia własnymi toksynami.”

    Mnie to przekonuje, a Ciebie?

    Wiosenne zmęczenie

     

    6 odpowiedzi do Wiosenne zmęczenie

    1. Clemi 26 lutego 2010 w 19:26 #

      Bardzo fajna wypowiedź: krótko i na temat. ;)
      Przy okazji kolejny argument przemawiający za dietą wege, a w dodatku poparty wiedzą naukową.

    2. Danuta Miszczak 7 marca 2010 w 04:10 #

      myślę,że brak słońca jest powodem naszego zmęczenia i znużenia.

    3. Ewa Masłowska 16 marca 2010 w 00:32 #

      Ciekawe, ale warto by wiedzieć, jak uchronic sie przed tym samo-zatruwaniem wlasnego organizmu.
      jak wyprowadzić te toksyny?
      skoro zmiana z mięsa na warzywa ma wzmoc zle samopoczucie, trzeba się przed tym jakoś bronić? Jak jest metoda wyprowadzenia tych toksyn z organizmu? jak to robić, by nie wywolac efektu szokowego?

    4. Ewa Schiller 16 marca 2010 w 00:54 #

      Toksyny już w sobie mamy, wiec możemy jedynie pracować ze złagodzeniem efektu odtruwania czyli niejako z ich “rozpuszczaniem”. W tym pomocne będzie picie dużej ilości wody, ale nie wody z czymś, czyli nie kawa, nie herbata tylko po prostu woda, może być ciepła oraz aktywność fizyczna również na świeżym powietrzu, ponieważ dużej części toksyn pozbywamy się przez skórę. Wtedy pamiętać też warto o codziennym prysznicu Bardzo dobre są jogowskie techniki oddechowe.

    5. Hanka 24 marca 2010 w 04:53 #

      A co powiesz na temat warzyw..tz wykluczenie surowych ktore ponoc schladzaja organizm,a jedzenie gotowanych ktore pomagaja mnam przetrwac kryzys wiosenny??

    6. Ewa Schiller 24 marca 2010 w 18:56 #

      Według mojej wiedzy, rzeczywiście tzw “surowizna” oraz nabiał schładza organizm, a rozgrzewają kasze i gotowane warzywa, mogą być jedynie blanszowane. Pytanie czego potrzeba nam wiosną, kiedy raz jest ciepło raz zimno?. Myślę, że to dobry moment żeby się wsłuchać w swój organizm i iść za jego głosem. Jedyne czego nie uznałabym za autentyczną potrzebę organizmu to słodycze :-)

    Dodaj komentarz

      5 sposobów na podniesienie energii

      ZA DARMO!

      Chcesz otrzymać poradnik?

      Imię:
      *
      Email:
      *
      Dwa dodać dwa:
      *
       

      Rytuały Tybetańskie – za darmo!

      Chcesz otrzymać poradnik PDF oraz NAGRANIA z zestawem 5 ćwiczeń, które poprawią twój wygląd i samopoczucie, zastąpią botoksy, lasery i inne kosztowne zabiegi, zwane eliksirem młodości, powodują spowolnienie zegara biologicznego?

      Wpisz adres email i sprawdź swoją pocztę.

      Potwierdzam

      Przeczytaj poprzedni wpis:
      Jak nauczyć się poprawnie oddychać?

      Czy wiesz, że oddychanie jest jedną z niewielu czynności, która jest zarówno automatyczna jak i świadomie sterowana? W odróżnieniu od...

      Zamknij