Relaks

    Relaks, jak go osiągnąć?

    Wbrew pozorom relaks jest jedną z trudniejszych części jogi. Wydaje się, że skoro mogę wykonać różne pozycje, często wymagające sporego wysiłku to relaks, czyli część bezwysiłkowa, kiedy po prostu leżymy na plecach, będzie najłatwiejszy. Niestety, ani siła mięśni ani elastyczność, czy ogólna sprawność nie mają wpływu na jakość relaksu.

    Bardzo łatwo rozpoznać osoby początkujące, właśnie w czasie relaksu. Trudno im utrzymać  zamknięte oczy i nieruchome ciało. Wiercą się, odchrząkują, sprawdzają “co się dzieje”. Ich umysł wciąż przerabia na częstotliwościach beta. Najwcześniej podrywają się z pozycji leżącej, wstając  gwałtownie jakby chciały nadrobić “stracony czas”.

    Doświadczeni adepci natomiast leżą spokojnie, ich ciało jest absolutnie rozluźnione. Z łatwością wchodzą w stan alfa częstotliwości fal mózgowych wpływający korzystnie na pogłębienie odpoczynku. Wstają powoli i leniwie, dają sobie czas na powrót świadomością, nie spieszą się.

    Jak zatem osiągnąć błogi stan relaksu? Pamiętaj, że jest to ćwiczenie jak każde inne. Trzeba więc wykazać  trochę cierpliwości i dać sobie czas na jego przećwiczenie.

    Warto zapewnić sobie spokój, wyłączyć wszelkie media.

    Co będzie Ci jeszcze potrzebne?

    – muzyka relaksacyjna – w szczególności muzyka synchroniczna pomagająca wejść w stan alfa

    – “kawałek podłogi” – umownie, miejsce gdzie się położysz, koniecznie na plecach w tzw. pozycji Shavasana – ręce rozrzucone na boki, odkręcone wnętrzem do sufitu, zamknięte oczy.

    relaks

    Weź głęboki wdech i spokojny wydech i jeszcze jeden głęboki wdech i długi, długi wydech. Przy każdym kolejnym wydechu rozluźniaj swoje ciało. Poczuj jak Twoje ciało robi się coraz cięższe, bezwładne.

    Zrelaksuj umysł. Powędruj w myślach do miejsca ulubionych wakacji i pobądź tam przez cały odpoczynek.

    Na zajęciach jogi uczymy się relaksować w każdej asanie. To na ogół trudniejsze niż jej wykonanie. A pod koniec zajęć tzw joga nidra. Jest to metoda, w czasie której prowadzę uczestników po mapie swojego ciała tak by został odprężony każdy mięsień i by jednocześnie tą czynnością mieli zajęte głowy.

    Czasem prowadzę wizualizację proponując wyobrażanie sobie na przykład plaży w ciepły, słoneczny dzień.

    Innym razem oglądamy ze  szczytu góry leniwie płynącą rzekę i cały otaczający nas piękny krajobraz pełen zieleni i słońca.

     

    Zapraszam na głęboki relaks,

    grafik zajęc jogi tutaj.

     , , , , ,

    Nie ma jeszcze komentarzy.

    Dodaj komentarz

      5 sposobów na podniesienie energii

      ZA DARMO!

      Chcesz otrzymać poradnik?

      Imię:
      *
      Email:
      *
      Dwa dodać dwa:
      *
       

      Rytuały Tybetańskie – za darmo!

      Chcesz otrzymać poradnik PDF oraz NAGRANIA z zestawem 5 ćwiczeń, które poprawią twój wygląd i samopoczucie, zastąpią botoksy, lasery i inne kosztowne zabiegi, zwane eliksirem młodości, powodują spowolnienie zegara biologicznego?

      Wpisz adres email i sprawdź swoją pocztę.

      Potwierdzam

      Przeczytaj poprzedni wpis:
      Wiosenne zmęczenie

      Znalazłam ciekawy fragment wywiadu z doktor Czesławą Kamińską-Komańską, anestezjologiem i jednocześnie lekarzem medycyny naturalnej. "Utarło się już określenie: "zmęczenie wiosenne"...

      Zamknij